Projekts - Darāmo darbu lietotne turpinājums
Atjaunots: 2024-09-11
Turpinājums pielietot zināšanas par JS, HTML, CSS, Bootstrap, lai izstrādātu darāmo darbu lietotni.
Saturs
- Uzdevuma apraksts
- Sasniedzamie rezultāti
- Darba gaita
- Nepieciešamie resursi
- Nepieciešamās zināšanas
- Ieteikumi
- Programmēšana II SR
Uzdevuma apraksts
Pamata prasības
Sākotnējo lietotni nepieciešams papildināt ar sekojošu funkcionalitāti:
- Iespēja labot ierakstu;
- Iespēja pievienot ierakstu, nospiežot 'enter' taustiņu.
Papildus funkcionalitāte
- Izmantojot
Date.now()
, tiek pievienots laika zīme, kad ieraksts ir pievienots. - Izmantojot
toLocaleDateString()
untoLocaleTimeString()
, tiek parādīts laiks un datums, kad ieraksts ir pievienots atbilstoši Latvijas formātam. - Izmantojot
localStorage
, ieraksti tiek saglabāti pārlūkprogrammas atmiņā un tiek atjaunoti, atverot lapu nākamreiz.
Sasniedzamie rezultāti
- JS: spēj lietot IF un loģiskos operatorus;
- HTML: atšķir un izmanto
span
,div
,ul
,li
,input
,button
,h1
,p
elementus; - JS: spēj pievienot HTML elementu programmiski ar JS;
- JS: spēj izmainīt konkrēta HTML elementa saturu ar JS;
- JS: spēj atrast HTML elementu pēc
id
; - JS: spēj pievienot HTML elementam
click
notikuma funkciju; - JS: spēj pievienot HTML elementam
keypress
notikuma funkciju, reaģējot uz konkrētu taustiņu; - CSS: spēj noformēt elementus pēc
class
;
Darba gaita
- izplānot un uzzīmēt blokshēmu procesam, kā tiks labots uzdevums;
- izplānot nepieciešamos papildinājumus HTML kodā;
- izplānot nepieciešamās izmaiņas JS kodā;
- izstrādāt 'labošanas' iespēju;
- izstrādāt 'enter' taustiņa funkcionalitāti;
Paredzamais izpildes laiks: 180-240 min
Nepieciešamie resursi
- Programmnodošrinājums
- 1.uzdevuma parauga faili: to-do-app-w1 faili
Nepieciešamās zināšanas
Var izmantot WEB Zinašanu krātuvi, kur ir apkopojums par pamata lietām, kas ir jāzina par JavaScript, HTML, CSS un Bootstrap 5, lai uzsāktu Programmēšana II kursu.
Atkārtojums
- Kā importēt CSS no faila;
- Kā importēt JS no faila;
- Kā importēt Bootstrap CSS un JS;
- Kā pievienot Bootstrap ikonas;
Uzdevuma izpildei
- Kas ir
id=" "
; - Kāda ir atšķirība starp
id
unclass
- Kas ir
Date.now()
; - Kā veidot dinamisku
id
arstring+number
; - Kas ir HTML elements
span
un kad to izmantot; - Kad izmantot JS
createElement()
; - Kad izmantot JS
appendChild()
; - Kā nolasīt no HTML elementa tekstu ar JS
.textContent
; - Kā izmantot
addEventListener
ar ārēju funkciju; - Kā nolasīt no HTML elementa tekstu ar JS
.textContent
; - Kā padot parametru uz funkciju;
- Kā pievienot
keypress
notikumu HTML elementam; - Kā izmanot
event.keyCode
; - Kā izmantot
IF
loģiskos operatorus; - Kā noteikt vai JS ir atradis HTML elementu pēc
id
;
Ieteikumi
- regulāri pārbaudīt un atkļūdot risinājumu;
- ievērot labas prakses principus.
Programmēšana II SR
Aktivitāte vērsta uz šādām Programmēšana II sasniedzamajiem rezultātiem (SR):
- Prasmes: Izvēlas piemērotu programmatūras izstrādes modeli, programmēšanas valodu un programmatūras izstrādes vidi.
- Prasmes: Izmanto programmēšanas valodu un to bibliotēku dokumentāciju un palīdzības sistēmu, lai patstāvīgi apgūtu citas to piedāvātās iespējas.
- Prasmes: Veido programmas kādā no programmēšanas valodām, t. sk objektorientētajā valodā.
- Prasmes: Veic atkļūdošanu.
- Ieradumi: Izmanto labās prakses principus programmas koda pierakstā un strukturēšanā.